Startpage / Accueil / Hlavní stránka
About Libuše Lettres Libres
Deklarace / Erklärung
Český
Deutsch
For Authors / Submissions
Essays and Studies
Filosofie a estetika Libuše a Národního divadla
Stanislav Muž – rytíř české opery
Demokracie se neobejde bez metafyziky, ne bez kapitalismu
Demokracie a kultura sendvičismu
350 let ve světle Komenského a 400 let ve stínu Bílé hory
,,Nejsme v boji sami.“ 250 let Ludwiga van Beethovena
Philosophie der deutschen Aufklärung
,,Durch Leiden Freude": 200 let s Beethovenovou Devátou
Open Debates & Interventions
Moderní (operní) publicistika jako cesta do pekel
Zásady chybějící dramaturgické koncepce Opery Národního divadla
Nový šéf Opery, a Opera stále bez vedení
Hansenova Opera z ostudy do ostudy aneb klesnout až na dno
Klystýr pro paní baronku? Jasperse! (Zneužívání korony v průběhu času)
Vandalismus naší doby: povalení sochy Jana Nerudy na Petříně
Vandalismus naší doby II: povalení Libuše v Národním divadle
Odiosum naší doby: císařská kvočna na Prašném mostě
Rok „boje s pandemií“. Výsledek? Nejhorší krize nemocnic, hlavně však svobody a rozumu
„Národní na vodě.“ Burianův Titanic aneb jak hluboko lze klesnout?
Protektorátní upgrade: Slepičince a sabotáž Smetanova díla v Národním divadle
Opera Reviews
2018
Nová Libuše v Ústí nad Labem
Libuše k 28. říjnu 2018 v Praze a Plzni a vůbec
Dvě velké opery, dvě velké premiéry ve Vídni
Nový Fidelio v Praze: Gott! Welch‘ Dunkel hier!
Nová Libuše v Praze: z nouze ctnost, nebo nouze ze ctnosti?
Nová Libuše v Brně: vrátíš se žitím uvadlá
Libuše století – Klímova nahrávka z roku 1949
Jílkova brněnská Libuše z roku 1968
Tři velké nahrávky Čertovy stěny (1945, 1952, 1960)
Nová Euryanthe ve Vídni: ,,Velká heroicko-romantická opera“ s naháčem
Legendární nahrávka Foersterovy Evy z roku 1948
2019
Jak se v Praze prodává a konzumuje Domingo a Mozart
Dalibor v Augsburgu: radost z uvedení, smutek z provedení
Nevěsta messinská v Plzni, proč ne v Praze?
Tři Čajkovského opery ve dvou dnech ve Vídni
Premiéra Iris v Plzni, derniéra Dvou vdov v Liberci a Kyzlinkův Verdi
Národní divadlo? Odbývá Smetanu, slaví Wagnera. Jarní Libuše s přídavkem křiku
Král je nahý: Dalibor z opožděné milosti v Národním divadle
Alternativa pro divadlo: perverzní Nerusalka v Divadle na Vídeňce a otázka dekulturace divadla
Sabatikl šéfdirigenta Steffense, Kyzlinkovy škrty-lety a tré zářijových Libuší
Chénierovské hodnoty versus ,,balkánský“ Chénier v Národním divadle
Polská národní opera v cocacolové Vídni, taky k nepoznání
2020
Tři Meyerbeerovy opery ve třech dnech v Berlíně
Mimořádný záznam Talichovy Libuše z května 1939 versus současný úpadek
Staronová Tosca v Praze: Recondita armonia di bellezze diverse
Muzikálová fraška místo národní komické zpěvohry? Prodaná nevěsta v Národním divadle
2021
Úpadek Hansenovy Opery on-line: paskvilní Rigoletto ve Státní opeře
Hlavně, když to cinká. ,,Nový“ Don Giovanni v Praze, bez nápadu, stylu, beze všeho
Coronafašismus, režijní Zmijozel a dvě open air opery ve 24 hodinách
2022
Hansenova šmíra. Atentát na Prodanou nevěstu v Národní opičárně
Libuše v Národním konečně zase s dirigentem, a přec hanbou rdí se v líci
2023
Nibelungové ve fraku aneb Straka zlodějka v operní Vídni
Provoz mimo provoz: Lucie z Lammermooru a další neúspěchy v pražském operním Eldorádu
,,Mě na pomoc ty půjdeš sám". Duo Heč aneb Vrchlického Armida na jatkách
Nový Tannhäuser v Ostravě: zápas pěvců, ale bez minnesängerů
Sedlák kavalír a Komedianti ve Státní opeře: slušná inscenace, ale bez hlasů
,,Koukej se někde vymáznout!" Bel canto na štaflích v Bubamara prádelně
,,Nač jsem zvítězil?" Růže a stíny operního života v říjnu s Richardem Straussem
Čtyři podzimní Libuše: stále stejné chyby, ale i pár světel naděje
,,Jsem děva sirá": Čertova stěna alespoň v Ostravě
2024
Sicilské nešpory ve Vídeňské státní opeře bez Sicílie i někdejší Vídně
Nasyťte se Smetanou! Ostravští Braniboři v Čechách zachraňují čest českých divadel
Další smetanovská blamáž v Brně: orgie násilnického egoismu vydávající se za ,,světového" Dalibora
Mistři pěvci bez mistrů pěvců ve Vídni + na okraj pražského Tajemství
Koncertní Libuše v Rudolfinu: záslužný počin, ovšem zejména orchestrální
Spánek rozumu plodí monstra. Prsten Nibelungův s čínskými nudlemi v Bayreuthu
Maskáčová německo-norská Šárka v Národním divadle jako parodie na českou operní kulturu
Interviews
,,Svým uměním jen a láskou jsem žila." Rozhovor s dcerou Ludmily Červinkové Kateřinou Říhovou
Varia
Aphorisms
Několik zásad estetiky opery a její interpretace
Einige Grundsätze der Ästhetik der Oper und ihrer Interpretation
Devadesátileté mládí Antonietty Stelly
Frankfurtský Dalibor očima české nekritiky: A mnoho skrývá zkalenému zraku…
Politika proti proudu dějin
Exhortace za mravní obrodu a sociální spravedlnost
Nová kniha: Filosofie Národního divadla a Miroslav Tyrš
Za Rudolfem Roučkem (1941-2022): Svět s věčnou operou
Opice v zrcadle. Divadelničtí normalizátoři dnešního včerejška
,,Pojď, slyšíš zvony mé?" Přírůstky Libušiny knihovničky
,,Jste tu?" Hrst vzpomínek na Rudolfa Roučka a Národní divadlo
Libuše v říši divů
Osvícenství niternosti: Ehrlieb Leberecht Mehrlicht
Nová kniha: Filosofie německého osvícenství
Za prof. Milanem Sobotkou (1927-2024): Žitá filosofie lidskosti
Libušin zápisník
Libušina čítanka
Libušin soud
Libušin detektiv: Hercule Poirot včera, dnes a zítra
Libušiny bajky
Contact
Opera reviews 2019
Jak se v Praze prodává a konzumuje Domingo a Mozart
Tři Čajkovského opery ve dvou dnech ve Vídni
Král je nahý: Dalibor z opožděné milosti v Národním divadle
Dalibor v Augsburgu: radost z uvedení, smutek z provedení
Premiéra Iris v Plzni, derniéra Dvou vdov v Liberci a Kyzlinkův Verdi
Alternativa pro divadlo: perverzní Nerusalka v Divadle na Vídeňce a otázka dekulturace divadla
Nevěsta messinská v Plzni, proč ne v Praze?
Národní divadlo? Odbývá Smetanu, slaví Wagnera. Jarní Libuše s přídavkem křiku
Sabatikl šéfdirigenta Steffense, Kyzlinkovy škrty-lety a tré zářijových Libuší
Chénierovské hodnoty versus ,,balkánský“ Chénier v Národním divadle
Polská národní opera v cocacolové Vídni, taky k nepoznání
Scroll to top